Vesti iz Srbije

Ljudima vitamini, a Vučiću zasluge!

Galjina Ognjanov, profesorka Ekonomskog fakulteta u Beogradu, kaže da u nastupima predsednika Srbije i lidera Srpske napredne stranke Aleksandra Vučića prepoznaje dosta alata i tehnika koje se koriste u marketingu i da je zato izjavila da je on „produkt marketinga“.

Ognjanov je, gostujući u Danu uživo na N1, rekla da Vučić naročito koristi „priliku prisustva u javnosti“.

„Neka dešavanja se koriste jer su kao takvi značajni, ali se i neke stvari unapred pripremaju – to su ti pseudo događaji. Ili stalni postovi na Instagramu koji bi trebalo da privuku pažnju“, objašnjava.

Kako je rekla, treba napraviti razliku između nekoga ko je predstavnik političke partije i angažuje savetnike da bi radio na svom imidžu.

„A sa druge strane, imamo predsednika Republike koji bi trebalo da se obraća svim građanima ove zemlje. I u tom smislu, neke taktike koje se koriste su uperene prema glasačima partije, a imamo predsednika koji bi trebalo na drugačiji način da komunicira sa svakim građaninom ove države“, objašnjava Ognjanov.

Na pitanje kako te poruke utiču na građane, profesorka i stručnjak za marketing kaže: „Teško je to jednoznačno objasniti. U marketingu je cilj da se obratite onima na koje možete da utičete, to se radi ciljano i planski, a poruka se usmerava ka onima koji će delovati shodno tome što im je rečeno… Iz svega su izopšteni oni koji misle drugačije, i onda se njima i obraća drugačije“.

Kako onda treba gledati na akciju podele vitamina starijim građanima – kao dobro delo ili propagandu?

„Mi se stalno u javnosti držimo reči marketing, ali to nije prava reč. Marketing nije laž, to je profesija koja se koristi planskim pristupom, da bi se nešto prenelo javnosti. Kada imate temu tih vitamina, vrlo je lepo da penzioneri dobiju od države vitamine u ovoj situaciji, radi se o lepom gestu, ali šta je propagandnog karaktera? To je ono da se to pripisuje prvom čoveku kao njegova zasluga“, naglašava Ognjanov.

Vitamini su, dodaje, nešto na šta penzioneri imaju pravo.

„To smo platili svi mi, ali vi pakujete i pravite pseudo događaj i iz toga izvlačite korist za onoga ko je prvi krenuo sa tim“, kazala je profesorka.

Click to comment

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Najnovije vesti

To Top