Vesti iz Srbije

Primedbe na metro Srbije!

Iako je u toku javni uvid u plan izgradnje metroa, a građani i struka imaju mogućnost da po Zakonu iznesu primedbe, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić kaže za N1 da neće biti izmena trase prve dve linije metroa u Beogradu. On je odbacio kritiku dela javnosti, uz objašnjenje da je trasu metroa definisao tim međunarodnih stručnjaka, i da će izgradnja sigurno početi u novembru.

„Ej, ljudi, radimo metro, metro se obećava od 1970, tad je prvi put obećan. Radimo metro prvi put, ovaj grad će biti potpuno drugačiji“, kaže zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Ej ljudi, zamenik gradonačelnika poručio i da razume sve primedbe, ali su šine koje vode Beograd ka tom potpuno drugačijem izgledu, izgleda već postavljene. Po prvoj ideji bili su na trasi, ali sada se stanovnici Ceraka, Vidikovca, Petlovog i Labudovog brda, zaobilaze – do budućeg metroa stizaće ipak nekim novim tramvajskim šinama.

A građani i građanke kažu:

„Ja bih volela da prolazi… Bilo bi lakše…“

N1: Ali neće prolaziti…

„Pa šta da radimo? Da tražimo? Kako? Evo uradite vi taj posao umesto nas…“

„A ne ovako da se guramo po autobusu, ali nažalost je to tako… A kad će proći, ko zna kada…“

„Taj metro ko zna kad će doći, ko zna…“

„Nije u redu, ali mislim da će to teško ko da promeni. Oni kad nešto reše, idu do kraja“.

Grad pozvao građane i struku na javni uvid u plan izgradnje metroa – za primedbe su, kažu, otvoreni do 24. septembra. A šta se desilo sa primedbama sa prošlogodišnjeg javnog uvida?

„Ništa nije usvojeno, e sad se stvar ponavlja – potpuno isti plan je predočen građanima i ja sam krajnje skeptičan u odnosu na to. Ne pitate ih kuda će metro da ide, da li im je koristan, dostupan, ali ih zato pitate kako će biti ofarban vagon“, kaže Đorđe Bobić, nekadašnji gradski arhitekta.

Biranjem boje vagona Grad se ruga građanima, neuporedivo važnije je da prva linija metroa umesto Savskom ulicom, prolazi kroz novu železničku stanicu Prokop, poručuju iz inicijative Po meri metro.

„Imaćemo 40 hiljada putnika dnevno na toj stanici, koji će, onda, presedati na autobuske linije, da bi nekako došli do centra grada. Njima će trebati vozom 40 minuta od Novog Sada, a onda još 40 minuta do centra grada. Čemu brze pruge od 200 km na sat, kad nemamo sređeni gradski prevoz“, pita Miloš Vučković iz te inicijative.

Zamenik gradonačelnika odgovara da je prve dve linije metroa nacrtao, nakon brojnih studija, tim međunarodnih eksperata. A može li se javnim uvidom na tom crtežu dve metro linije nešto promeniti?

„Što se tiče stanica i trase metroa, izmena neće biti, može da bude promena kada je u pitanju BG voz, ili tramvaj. Mi se pripremamo da u novembru počnemo da gradimo i opet ponavljam ovo nije nešto što je smislio neko od nas u Gradu“, kaže Vesić.

Vesić je izneo procenu da će izgradnja dve linije metroa koštati, kako je rekao, okvirno 4,6 milijardi evra, da Beograd taj novac nema i da je zbog toga posebno ponosan što će ga država obezbediti, tj. zadužiti. Tvrdi i da metro nije predizborni projekat, iako će se kopanje poklopiti sa kampanjom za gradske izbore.

Click to comment

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Najnovije vesti

To Top