Vesti iz Srbije

Vučić dominira „Pinkom“ !

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić se u periodu od 1. decembra do 30. aprila pojavljivao u prilozima dnevnika na televizijama sa nacionalnom frekvencijom i N1 čak 49 sati, pokazao je monitoring Biroa za društvena istraživanja (Birodi). Rezultati pokazuju i da je od toga gotovo polovina Vučićevog pojavljivanja u centralnim informativnim emisijama TV Pink.

Verovatno ne postoji ličnost koja toliko dominira televizijskim prostorom kao što je to u slučaju predsednika Srbije Aleksandra Vučića. A o kakvoj dominaciji je reč, pokazao je monitoring Birodija. Naime, ta organizacija merila je prisustvo pojedinih državnih funkcionera, ministarstava, političkih stranaka… u dnevnicima pet televizija sa nacionalnom frekvencijom i TV N1.

Rezultati tog monitoringa pokazali su da se Vučić u periodu od početka decembra do kraja aprila u prilozima centralnih informativnih emisija pojavljivao u trajanju od čak 49 sati, 22 minute i 42 sekunde. Istraživači iz Birodija precizirali su da su oni posmatrali priloge u kojima je Vučić govorio ili u kojima se govorilo o njemu.

Zanimljivo je, međutim, da je ubedljivo najviše vremena predsedniku Srbije posvetila televizija Pink, a u dnevnicima te televizijske stanice on je govorio ili se o njemu pričalo čak 21 sat, 26 minuta i 47 sekundi.

Birodi je merio i tonalitet u kojem se o Vučiću govorilo. Sudeći po njihovom istraživanju, o njemu se nijedan put nije govorilo u negativnom tonu. Brojke pokazuju da je 98,4 odsto vremena Vučić bio predstavljen pozitivno, a da je u svega 1,6 odsto slučajeva ton priloga bio neutralan.

Zapravo, ni na jednoj televiziji sa nacionalnom frekvencijom rezultati monitoringa Birodija nisu pokazali nijedan negativan ton kada je reč o predsedniku Srbije. To nije bio slučaj ni sa RTS-om, u čijim je dnevnicima Vučić govorio ili se o njemu pričalo pet sati, 10 minuta i 52 sekunde.

Jedina televizija na kojoj je Vučić bio predstavljen i u negativnom tonu je TV N1. Prema monitoringu Birodija, on se u centralnim informativnim emisijama na toj televiziji za pet meseci pojavljivao u trajanju šest sati, 13 minuta i 46 sekundi. U 53 odsto slučajeva o njemu se govorilo u neutralnom tonu, 10 odsto u pozitivnom, dok je u 36,5 procenata bio predstavljen u negativnom tonu.

Zoran Gavrilović, sociolog i istraživač Birodija, kaže za novine “Nova” da ovaj nalaz monitoringa govori o hiperzastupljenosti predsednika u dnevnicima televizija sa nacionalnom frekvencijom i N1.

On ističe i da bi činjenica da je Vučić od tog vremena bio 21 sat na TV Pink, čiji vlasnik ima protekciju u izmirivanju obaveza prema državi kada su u pitanju njegove firme, bila dobar povod da Agencija za sprečavanje korupcije istraži na na osnovu kojih kriterijuma se Mitroviću gleda kroz prste.

“Ovu omniprisutnost karakteriše izvanredno visoko pozitivno predstavljenje (preko 85%) uz izostanak negativnog predstavljanja, odnosno kritičkog sagledavanja rada predsednika Republike na svim televizijama sa nacionalnom frekvencijom. Tako mediji svojim panegiričnim izveštavanjem od predsednika Republike prave sveca koji hoda Srbijom”, navodi Gavrilović.

On kaže da se u sociološkoj teoriji ovakva vlast zove lična vlast, kao i da je njena žrtva država oličena u vladavinu prava i integritet institucija koje čuva slobodna javnost.

“Ovakva raspodela tonaliteta i obima izveštavanja o predsedniku govori da umesto Ustavom garatovanog prava na informisanje koji je dodatno garantovan i zakonom, mi imamo propagandu, odnosno dokaz da je izborna kampanje već počela”, zaključuje Gavrilović.

Click to comment

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Najnovije vesti

To Top