Vesti iz Srbije

Zašto niko ne štampa „Nova“ novine?

Međunarodna kompanija United Media (UM), koja posluje i u Srbiji, saopštila je da je u više navrata upozoravala javnost, ali i domaće i evropske institucije o zabrinjavajućem stepenu kršenja medijskih sloboda sa kojima je bila direktno suočena, a sada to, kako ističu, nažalost čine ponovo.

Kao posledica kontrole medija od strane vladajućeg establišmenta, strah i autocenzura toliko su se duboko uvukli u svaku poru društva te smo svedoci da 2021. godine u celoj Srbiji ne postoji štamparija koja bi prihvatila posao štampanja novog dnevnog lista „Nova“ koji je zamišljen kao alternativa postojećoj slici u štampanim medijima, saopšteno je iz United Medie.

Kako su naveli, dva meseca su trajali pregovori sa kompanijama čija je osnovna delatnost štampanje novina i magazina. Politika, Borba, Ringier Aksel Springer, Color Press, Grafoprodukt, uz različita objašnjenja, nisu prihvatili novi posao, navode iz UM i dodaju: „Od ćutanja, rečenice da „nemaju kapaciteta za taj posao“, preko „trenutno pokvarenih mašina“ nizali su se izgovori zašto ne žele, a retki su oni koji su otvoreno izgovorili da se plaše reakcije vlasti“.

Da li je moguće da Ringier kao “najveća i najmodernija štamparija u Srbiji”, kako se sami predstavljaju, pored štampanja novina Blic, Kurir, Informer, Srpski telegraf i Objektiv nema kapacitet da štampa i novine “Nova” ili je možda veći problem uređivačka politika koja se u ovom slučaju razlikuje, pita United Media.

Sa razlogom sumnjamo u iskrenost njihovih odgovora imajući u vidu da su sve te štamparije do nedavno imale kapacitet da štampaju mnogo veće dnevne tiraže, dodaje se u saopštenju.

Ovim se, kako kažu, samo potvđuje da u Srbiji ne postoji medijski pluralizam. „Vlast je već preuzela uređivačku kontrolu nad svim televizijama sa nacionalnom frekvencijom, državna kompanija Telekom u više navrata je koristila ogromna sredstva kako bi ulaganjem u infrastrukturu, sadržaj ali i akvizicijama drugih operatora uspostavila dominaciju nad kablovskim kanalima. Država je, kroz netransparentan sporazum vredan 38 miliona evra postala i vlasnik tabloida Kurir, a pojedincima bliskim vladajućem režimu prodati su Studio B, radio stanice HIT FM, TDI, JAT, Karolina, list Večernje Novosti, tabloid Alo, ali i državna novinska agencija Tanjug“, ističe se u saopštenju.

Na medijskoj sceni Srbije uspostavljen je, kako navodi UM, potpuni monopol države, a kampanja za gašenje par preostalih slobodnih medija, među kojima su N1 i Nova S, konstantno se vodi.

„Domaće i međunarodne organizacije već su izrazile duboku zabrinutost zbog stanja medijskih sloboda u Srbiji. U svom godišnjem izveštaju Reporteri bez granica danas su upozorili da je Srbija je zemlja sa slabim institucijama u kojoj lažne vesti šire senzacionalistički mediji koje podržava vlada. Ova nevladina organizacija takođe konstatuje i da su novinari u Srbiji izloženi gotovo svakodnevnim napadima koji sve više dolaze od vladajuće elite i prodržavnih medija. Zato je još važnije da se ne utišaju poslednji glasovi nezavisnog novinarstva, da građani imaju pristup slobodnim, profesionalnim medijima i istinitim informacijama, i da se dnevni list „Nova“ uskoro pojavi na kioscima širom zemlje“, zaključuje se u saopštenju United Medie.

Click to comment

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Najnovije vesti

To Top